30 december 2007

Tips voor goede voornemens


Op de vooravond van het nieuwe jaar wil ik alle lezers van mijn blog veel liefde, warmte en succes toewensen voor 2008! Bij een nieuw jaar horen echter ook goede voornemens... Volgens De Standaard heeft een Brits onderzoek echter uitgewezen dat slechts 1 op de 10 voornemens twaalf maanden later nog standhouden. De onderzoeker had gelukkig ook enkele tips in petto.


Mannen moeten specifieke doelstellingen vastleggen. Zeg dus niet: ik ga volgend jaar een nieuwe job vinden. Maar wel: ik ga elke week minstens twee sollicitatiebrieven schrijven. De professor berekende dat de kansen op succes bij mannen met 22 procent verhoogden.


Vrouwen daarentegen moeten zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen van hun goede voornemens. Sociale controle zou de kans op succes met 10 procent doen stijgen.


Web 2.0-adepten kunnen beter eens een kijkje nemen op de blog van Phil Bradley. Hij heeft in 2007 een top 10 samengesteld met antwoorden op vragen van web 2.0-kritikasters in de eigen organisatie. Ook héél bruikbaar voor het nieuwe werkjaar.

2 opmerkingen:

  1. Edwin Mijnsbergen30 december 2007 om 05:47

    Door te bloggen houd je het vrouwelijke aspect dan al aardig goed in de gaten qua voornemens. Ik voel me in dat licht ook wel een beetje een vrouw :-)

    Jij ook veel geluk, gezondheid en wijsheid voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is het moeilijk de meest voor de hand liggende oplossing te vinden. Inderdaad, gebruik de sociale controle bij vrouwen en laat mannen hun voornemens concreet maken. Ga ik op mijn werk voorstellen. Ik heb het hierbij publiek gemaakt, dus de sociale controle kan beginnen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen