21 september 2008

Bloggen is en blijft een beetje zoeken...



Op verzoek van Wouter een stukje waarom ik blog…

Blogs hebben voor verschillende mensen heel uiteenlopende betekennissen: voor de één is een blog een halte op weg naar het guru-dom; voor de andere is het een dagboek waarin hij/zij zijn diepste zieleroerselen met de wereld deelt. Voor mij heeft een blog meerdere doelstellingen. Ten eerste vind ik het een tweewegs medium om mijn ervaringen en reizen uit te wisselen met mensen - vrienden, familie en collega’s - die zich niet meteen binnen mijn geografische scope bevinden. Ten tweede, draagt een blog voor mij ook in aanzienlijke mate bij aan mijn (professionele) zichtbaarheid in het virtuele kluwen. Geen enkele blogger kan immers ontkennen dat hij/zij niet een beetje exhibitionistisch is, toch? En natuurlijk streelt het mijn ijdelheid als een blogpost door menigeen ook gelezen en gesmaakt wordt…

Of er ook nadelen zijn aan het bloggen? Ik denk het niet. Al geef ik wel toe dat het soms wel wat moeite kost om – na een loodzware dag – de blogpen te scherpen voor een stukje.

De toekomst ziet er hoopvol uit voor mijn blog. Binnenkort verhuis ik het geheel naar een eigen domeinnaam – hierover binnenkort meer – en misschien ga ik ook iets vaker bloggen in het Engels. Dit vooral omdat mijn vriendenkring steeds internationaler wordt.

Ten slotte, blijft bloggen voor mij ook een ‘eeuwige’ zoektocht naar het vinden van ‘my own voice’ en een rode draad doorheen mijn blogposts. Een beetje zoals het leven zelf, dus.

2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd naar de keuzes die je maakt voor een nieuwe blog op een eigen domein.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Karolien

    Kan me wel vinden in jouw 'zoektocht naar je eigen blogstem'.
    Nu ik weer regelmatig aan het bloggen geslagen ben, merk ik dat ik dat inhoudelijk anders doe dan jaren geleden.
    Las laatst mijn vorige blogversies nog eens door (overweeg ze als Ding 24 zelfs weer online te zetten) en merkte toen ook dat daar een groei in zat. Eerst deed ik maar wat en later ging ik toch bewustere keuzes maken om dingen anders te verwoorden. Kortom, een groei- en zoekproces, zoals ik dat nu ook weer ondervind.
    Blijft spannend om bepaalde persoonlijke dingen on air te gooien, want je stelt je toch kwetsbaar op nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen