26 april 2009

De digitale bibliotheek gaat over mensen



Vorige week had ik een inspirerend gesprek en interview met mijn grote voorbeeld Claudia Lux (IFLA-presidente) over het belang en de toekomst van de 'digitale bibliotheek'. Alsook over alle uitdagingen die ermee gepaard gaan. Een uitspraak van Claudia die me is bijgebleven luidt: "The digital library is not about wires, but about people". Een stelling die ik alleen maar kan beamen. Als verantwoordelijke voor de digitale bibliotheek in Vlissingen probeer ik ook vooral het kennis delen tussen medewerkers te faciliteren zodat op termijn al onze klanten daar beter van worden. En dat is toch de missie van elke bibliotheek, toch?

De updates van deze blog en van DB zijn nu ook te lezen op de gloednieuwe Twitter-account van Digitale Bibliotheek.

De mooie foto is van Daniƫlle van der Schans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten